Kókuszkocka

Tegnap egy ismerősöm büszkélkedett a facebookon, hogy megcsinálta élete első kókuszkockáját és milyen finom lett. Nagyon megkívántam, de persze nem volt itthon kókuszreszelék, úgyhogy mára maradt, de megcsináltam. Jó persze nem lett tökéletes, de nagyon finom.
Keresgéltem egy kicsit az interneten található receptekből és vegyítettem párat a tészta részéhez. Csokiöntetnek ugyanazt használtam, mint a zserbóhoz, annyi különbséggel, hogy több vizet adtam hozzá. Ja, és nekem nem volt elég egy adag csoki, mert valószínűleg az első kockákat túl sokáig tartottam benne és sokat szívtak fel belőle, így pont a tepsi felénél új adagot kellett készítenem.

Kókuszkocka:
Tészta hozzávalói:
  • 2 egész tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 8 dkg vaj
  • 30 dkg kristálycukor
  • 40 dkg liszt 
  • kb. 2 dl tej 
  • 3 evőkanál méz
Csokiöntet hozzávalói:
  • 12 dkg porcukor
  • 2 evőkanál keserű kakaó
  • 2 evőkanál étolaj
  • annyi forró víz, hogy jó folyékony legyen az öntet
Elkészítés:
A tojást a kétfajta cukorral, a tojással, a mézzel és a vajjal habosra keverjük. Hozzáadjuk a lisztet és a sütőport, a tésztát a tejjel lazítjuk. Kivajazott és kilisztezett vagy sütőpapírral bélelt tepsibe töltjük a masszát. Előmelegített sütőben 180fokon körülbelül fél óra alatt megsül, tűpróbával ellenőrizzük. Ha kész, a tésztát ki kell hűteni, addig elkészítjük a csokoládéöntetet. Minden hozzávalóját alaposan összekeverjük és azonnal használható is. Mint mondtam, nekem nem volt elég egy adag.
Ha a piskóta kihűlt, kockázzuk fel. A kockákat egyenként minden oldalával mártsuk bele a csokiba, használjuk a kezünket, így nem ázik el a tészta. Ezután azonnal mehet a kókuszreszelékbe, szintén minden oldalát beleforgatva.
Éééééééééés ennyi :) Szerintem fincsi:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése